Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Τα παιδικά μου παιχνίδια


Μίκης Θεοδωράκης
Γεννήθηκε το 1925 στη Χίο.
Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε σε διάφορες πόλεις της ελληνικής επαρχίας.
Είναι ένας από τους μεγαλύτερους μουσικοσυνθέτες της Ελλάδας. Έγραψε
  συμφωνική μουσική και πολλά τραγούδια. 

 


Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Σούλα Μπιρμπίλη


Η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
μέσ' απ' τους ουρανούς περνά.
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά.

-Γεια σας τι κάνετε; Καλά;
-Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;
-Τι να σας πω εκεί ψηλά τα
τρώει τ' αγιάζι κι η ερημιά.

-Γι αυτό πικραίνεσαι κυρά,
δε μου τα φέρνεις εδωνά;
-Ευχαριστώ μα 'ναι πολλά
θα σου τη φάνε τη σοδειά.

-Δώσε μου καν την πιο μικρή
τη Μάγια την αστραφτερή.
-Πάρ' την κι έχε λοιπόν στο νου
πως θά 'σαι ο άντρας τ' ουρανού.


Είπε και πριν βγάλω μιλιά 
μου την καρφώνει στα μαλλιά

 
Λάμπουνε γύρω τα βουνά,
τα χέρια μου βγάνουν φωτιά.
Κι η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
φεύγει και μ' αποχαιρετά.


 

 Οδυσσέας Ελύτης

Ο Οδυσσέας Ελύτης (1911 - 1996), γεννήθηκε στην Κρήτη. Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του ήταν Οδυσσέας Αλεπουδέλλης. Ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές. Διακρίθηκε το 1960 με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης και το 1979 με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου